Prológus

2012.02.08. 23:21

Diagnózis: a gyomor rosszindulatú daganata. Egyszerűbben: gyomorrák.

Novemberben lettem 35 éves. Két hetes gyomor nélküli.

Új év, új élet - ez nem egy szülinapi fogadalom, ez a rideg valóság.

Carl Gustav Jung szerint: "Aki nem érti meg az élet célzásait, azt az élet előbb-utóbb telibe találja. "

Valóban így van.

Fontos lenne a megelőzés, de mint tudjuk, a mai világban az emberek nagy százaléka nem törődik az egészségével. Én sem tettem. Mégis szerencsésnek mondhatom magam. Hallgattam egy belső hangra, megérzésre - nevezhetjük bárminek. Időben érkeztem. Ez a lényeg. Bár a műtét elkerülhetetlen volt, további kezelésre nincs szükség, így nem éreztem egy percig sem, hogy rákos vagyok, hogy vége az életemnek, nincs tovább.


Műtét után két héttel annál inkább éreztem ezt. Szinte senki nem tud segíteni, tanácsokkal ellátni, hogyan tovább. Könyv nincs a témáról. Csak egy-egy bejegyzés...a legtöbbnél az író már nem él. Ilyen írásokat olvasgatni, szemezgetni, lelkileg mindenkit megvisel.

Talán ezért is jött létre ez a blog:

- azoknak az embereknek, akik még csak most szembesülnek a diagnózissal;

- a hozzátartozóknak, akik kétségbeesve próbálnak segítséget kérni;

- és talán kicsit, az én lelkemnek is.

 

A műtét körülményeit, a megpróbáltatásokat nem írnám le. Még nem is tudnám. Nagyon friss élmény. Elkeseríteni sem szeretnék senkit. Párszor éreztem azt, hogy könnyebb lenne feladni...de végig kellett csinálni. Bízom benne, hogy hónapok, évek múlásával ezek az "élmények" enyhülnek. Elfelejteni nyilván nem tudom, lehet, nem is kell. A család, a barátok, a kollégák, ismerősök miatt is érdemes átlendülni a nehéz napokon. A nővérek is sokat segítenek ebben, lelkiismeretes munkájukkal és fantasztikus hozzáállásukkal. Nem vagyunk egyedül.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyomornelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr784080174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása